donderdag, maart 22, 2007

For All Mankind *****

Regie: Al Reinert (1989)


En dan ein-de-lijk deze documentaire over de maanlanding gezien. Tja, wat kan ik zeggen? De soundtrack van Brian Eno kende ik al jaren en is vele malen de persoonlijke soundtrack geweest van mijn eigen nachtelijke avonturen, maar zoals altijd krijgt dergelijke muziek een extra betekenislaag als je het hoort met de bijbehorende beelden. En deze beelden zijn uiteraard alleszeggend. Groots. Onbevattelijk. Indrukwekkend. Mysterieus en bekend tegelijk. Ik zou er nog ontzettend veel benamingen op kunnen plakken, maar ik wil iedereen gewoon aanraden om deze film toch minstens een keer in zijn leven te kijken. Want je zit gegarandeerd 80 minuten aan de buis gekluisterd. Ach en wee, was er nog maar ooit de gelegenheid om deze film op het grote scherm te kijken…

2 Comments:

At 1:14 p.m., Blogger Mars said...

Beste Maikel

hoe kwam je aan de film
, op dvd, (met ondertiteling)
ik ben ernaar op zoek.

 
At 6:19 p.m., Blogger Unknown said...

Hey, ik heb de Criterion regio 1, met Engelse subs, verkrijgbaar in Amerikaanse webwinkels zoals Amazon of DVDPacific.

Groetjes,
Maikel

 

Een reactie posten

<< Home