donderdag, april 19, 2007

Golok Setan ****

Regie: Ratno Timoer (1984)

OK, kan iemand me vertellen wat ik zojuist gezien heb? Want deze uitzinnige Indonesische fantasyfilm is wel het meest heerlijk delirische wat ik in tijden gezien heb. Het heeft iets van doen met een magisch zwaard waarmee de wereldheerschappij verkregen kan worden en een krokodillenkoningin die haar lichaam gebruikt om mannen te rekruteren voor haar zombieleger (dit heb ik allemaal van de DVD hoes). Aan het verhaal kon ik geen touw vastknopen (dit kan ook aan de GHB gelegen hebben) maar dat is altijd een voordeel in dit soort films, het was in ieder geval lekker uitzinnig. Uitzinnigheid is namelijk het sleutelwoord van deze film: er was heel veel vechten, ledematen en mensen vlogen in de rondte, bloed besmeurde aan alle kanten de camera, zelfs stenen konden dienen als luchtvaartuig en ik kan je verzekeren dat het vrij hilarisch is om een man te zien vechten met krokodillen die net als mensen op twee benen lopen. Wat een waanzin!

Labels: