donderdag, april 12, 2007

Charlie Chan in London ***

Regie: Eugene Forde (1934)


Dit was mijn eerste Charlie Chan film en zeker een behoorlijk vermakelijke kennismaking. Natuurlijk is het allemaal niets om van je stoel af te vallen, maar zover als het om murder mysteries gaat vond ik het erg plezant om te zien allemaal. Extra leuk voor mij was de aanwezigheid van Ray Milland die ik beschouw als een van de meest geweldige B-acteurs ooit in Hollywood werkzaam geweest. Of hij nu probeert de perfecte moord te beramen, belaagd wordt door moordlustige reptielen of een dronkelap speelt, ik vind hem altijd intens slecht en dat maakt hem voor mij wel zo bijzonder. Hier bewijst hij dat hij zelfs toen ie jong was reeds een zweem van incompetentie over zich had. Maar Warner Oland steelt natuurlijk de show als de Chinese detective. Op naar de volgende Chan film wat mij betreft.

Labels: