maandag, maart 26, 2007

Little Miss Sunshine **

Regie: Jonathan Dayton & Valerie Faris (2006)


Toen ik de trailer van deze film gezien had wilde ik al onder mijn bioscoopstoel kruipen van pure ergernis, maar omdat vele mensen zo positief waren besloot ik het toch een kans te geven. En hemeltje, wat een slechte beslissing was dat. Ik heb me werkelijk door deze hilarisch ongrappige film heen moeten slaan, constant de ergernis verbijtend – mijn lip zit nu vol met blaren. Oh, wat grappig offbeat is het allemaal… we zetten een disfunctionele familie bij elkaar met figuren die allemaal op hun eigen manier niet sporen, laat wat figuren depressief of opzettelijk irritant zijn en probeert grappige dialoog te schrijven en leuke situaties te creëren; het voelde aan alsof Werner Herzog een volbloed komedie gemaakt had of Miranda July met een opvolger van het onuitstaanbare ‘Me and You and Everyone We Know’ op de proppen was gekomen. Help!