maandag, januari 16, 2006

Saw II **1/2

Regie: Darren Lynn Bousman (2005)

De hele hype rondom 'Saw' heb ik nooit zo begrepen. Het was een vermakelijke film, maar niet meer dan dat. Maar toch ga je het vervolg dan weer kijken, al is het maar omdat een hele horde mensen al naar mijn mening over deze film gevraagd heeft en ik ze niet van repliek kon dienen. Ik kan me volledig aansluiten bij de woorden van kinky queen, die iets zei in de trant van: typisch horrorvervolg dat netjes de regels van het genre volgt: meer bloed, meer doden etc. Dat is inderdaad exact datgeen wat 'Saw II' biedt. De verrassing is er natuurlijk af, maar dat weet je van tevoren. Die nare, irritante videoclip stijl uit het eerste deel is ook hier weer aanwezig, helaas, want ik kan er maar weinig waardering voor opbrengen. Verder kan ik echter niet zeggen dat ik me verveeld of gestoord heb aan zaken. Of het een goede film is zou ik niet eens willen zeggen (vermoedelijk niet), maar als genrewerkje vond ik het nog vrij vermakelijk. Ik ben het nu allemaal allang weer vergeten, maar ik heb wel eens 1,5 uur vervelender doorgebracht. Het is een film.