maandag, april 02, 2007

Kyôfu joshikôkô: bôkô rinchi kyôshitsu ***1/2

Regie: Norifumi Suzuki (1973)


De pinky violence film ‘Terrifying Girls' High School: Lynch Law Classroom’ begint direct geweldig met een bijzonder intense martelscène, wat me direct op het puntje van mijn stoel kreeg en ik ben daar het grootste deel van de film gebleven. Vooral de muziek vond ik in deze film erg sterk, variërend van krankzinnige jazz tot de funkmuziek die je in een blaxploitation altijd hoort en het paste allemaal perfect bij de over de top houding van de hele film. Uitzinnigheid is het sleutelwoord hier, zoals het een goede exploitation betaamt en de scène waarin het lesbische grietje 50 keer moet opdrukken met een warme lamp in haar vagina zal ik niet licht vergeten in ieder geval! Suzuki toont zijn typische visuele flair en de film kent zelfs een maatschappijkritische component. Een heerlijke film dus.

Labels: ,