zaterdag, juli 14, 2007

Faster Pussycat, Kill! Kill! ****1/2

Regie: Russ Meyer (1965)

Het was alweer veel te lang geleden dat ik deze gezien had, dus een herkijk vond ik wel eens nodig, ditmaal in gezelschap van vrienden en bier. En de film was nog net zo goed als ik hem eerst vond. Wat me bij iedere Meyer film altijd weer opvalt is wat een goed filmmaker de man toch was, zelfs op kleine budgetten kan hij zijn films er bijzonder goed en stijlvol uit laten zien, vooral door zijn montage en camerastandpunten. Ook de dialogen waren weer heerlijk en voor een keer kan ik Tarantino gelijk geven als hij dit een ‘compleet meesterwerk’ noemt. In zekere zin is dit ook alles en meer wat ‘Death Proof’ had willen zijn. Uitsmijter van de dag:
‘Or do look people different to you when they’re not horizontal?’

Labels: ,