zondag, juni 03, 2007

Death Race 2000 ***1/2

Regie: Paul Bartel (1975)


Omdat Erwin me zo’n beetje iedere week lastigviel met de vraag ‘heb je Death Race 2000 nu al gezien?’ moest ik deze cultfavoriet toch maar eens kijken. En haha, het is me inderdaad een geweldig stukje stompzinnigheid. Met een beetje fantasie zou je dit het komische broertje van Pollack’s ‘They Shoot Horses, Don’t They?’ kunnen noemen, want beiden zijn een uitvergroting en parodie van Guy Debord’s ‘Spektakelmaatschappij’. Maar er is natuurlijk geen mens die dit serieus neemt en zo hoort het ook. Ik had het iets meer over de top verwacht nog allemaal, maar toch heb ik me kostelijk geamuseerd met deze film die wel als inspiratie gediend moet hebben voor dat computerspel ‘Carmageddon’. Alleen al voor David Carradine en Sly Stallone moet je dit ooit gezien hebben!

Labels: