woensdag, mei 23, 2007

The Fifth Cord ***1/2

Regie: Luigi Bazzoni (1971)

Deze giallo wilde ik vooral zien omdat Vittorio Storaro achter de camera had gestaan. En het moet gezegd: hoewel het niet aan zijn werk met bijvoorbeeld Bertolucci of Coppola kan tippen, ziet deze er dankzij zijn aanwezigheid een stukje beter uit dan de gemiddelde giallo. Vooral zijn gebruik van kleuren is weer om van te smullen en enkele scènes (zoals die rolstoelvrouw die kruipend over de grond moest) zijn ware visuele juweeltjes. Maar ook de muziek van Morricone is zoals je kunt verwachten erg prettig en zelfs Franco Nero doet het uitstekend. Desalniettemin vond ik de film redelijk tam: er had best wat meer bloed of seks in gemogen – voor pratende mensen kijk ik wel andere films en ik vond de film met enige regelmaat stilvallen. Maar al met al een prima giallo wat mij betreft.

Labels: