donderdag, mei 24, 2007

Magnificent Obsession

Regie: Douglas Sirk (1954)


Het was de eerste keer dat ik deze Sirk klassieker zag… nou ja… zien is een groot woord. Ik was reeds gewaarschuwd dat de R2 UK DVD in het verkeerde OAR was, maar had niet verwacht dat dit zo’n ramp zou opleveren. Nu weet ik natuurlijk niet hoe de film er dan wel moet uitzien, maar de composities leken werkelijk helemaal nergens naar en composities zijn bij Sirk... laten we zeggen van levensbelang? Ik heb meermalen overwogen om de stekker uit het geheel te trekken want dit is pure blasfemie, alsof je een kwart van de Mona Lisa in het Louvre staat te bekijken omdat de rest is weggesneden. Ook de kleuren zagen er uit alsof ze sinds 1954 in een bak met goedkoop afwasmiddel hadden gelegen. Ik heb de film toch afgekeken zodat ik nu tenminste het verhaal ken, maar verder kan ik op geen enkele wijze beweren deze film gezien te hebben… hier word ik als Sirk fanaat bijzonder droevig van, hoe heeft dit kunnen gebeuren?

Labels: