donderdag, maart 09, 2006

Hostel ****1/2

Regie: Eli Roth (2005)

Ik had vrij veel verwacht van dit filmpje en ik ben zeker niet teleurgesteld. Wat deze film boven het gemiddelde uittrekt was voor mij Jay Hernandez (ik kan uren naar die knul kijken en nog steeds niet verveeld raken) en natuurlijk scenarist/regisseur Eli Roth. Diens vorige film ‘Cabin Fever’ was misschien verre van perfect maar zonder meer lekker fris en fruitig te noemen. Hetzelfde is ‘Hostel’. Het had van mij allemaal iets grover gemogen, maar ach, je kunt niet alles hebben. Dat de film lustig gebruik maakt van stereotiepen vind ik dan ook totaal niet interessant als ik er een dergelijk lekker filmpje voor krijg. Zeker nu Tarantino zich heeft ontfermd over Eli Roth komt het helemaal goed met die kerel. Dit is weer een heerlijk voorbeeld van heerlijke ‘Calvin Klein horror’ waar je mij altijd voor wakker kunt maken, want dit was zonder meer een van de meest bevredigende bioscoopervaringen van het jaar tot dusver (iets wat gezien de matige meuk die ik tot nu toe gezien heb dit jaar ook niet zo vreemd is).