dinsdag, maart 07, 2006

La Montagna del Dio cannibale *

Regie: Sergio Martino (1978)

Een typische Italiaanse kannibalenfilm die mij echter maar zeer matig kon boeien en op ieder front inferieur is aan het veel betere ‘Cannibal Holocaust’. Deze film bevat echter wel Ursula Andress en bij vlagen leuke plaatjes, maar verder bijzonder weinig. Het is allemaal een beetje tam en saai. De muziek is wel weer aardig, een beetje cheesy natuurlijk, maar wel ondersteunend. Acteerprestaties en dialogen zijn zwaar beneden nul waarbij vooral een soort van mislukte Beau van Erven Dorens het helemaal bont maakt. Er zat welgeteld een scène in die mij even naar het puntje van mijn stoel deed schuiven: een moment waarbij een naakte Andress, vastgebonden aan een paal, door twee andere grietjes een of andere substantie op haar lichaam gesmeerd krijgt. Erg fraai. Verder zal ik dit maar snel vergeten denk ik.

Labels: