maandag, februari 20, 2006

Fun with Dick & Jane **1/2

Regie: Dean Parisot (2005)

Met dank aan de NS miste ik mijn geplande voorstelling van ‘Brokeback Mountain’ en om de tijd te doden ben ik maar bij deze film binnengedoken. De trailer vond ik vrij irritant en ik verwachte er dan ook weinig van, maar ik was in staat om mezelf in de juiste ‘frame of mind’ te krijgen en hersenloos in de bioscoop te gaan zitten. De trailers deden mij nog het ergste vermoeden, want vermoedelijk briljante films als ‘The Date Movie’, ‘The Pink Panther’, ‘Banditas’ en ‘The Da Vinci Code’ (een nieuwe Howard film, joepie) kwamen langs in verkorte vorm. Groot was dan ook mijn opluchting toen ‘Fun with Dick & Jane’ alleszins meeviel. Je moet er niet teveel van verwachten natuurlijk, maar ik was aangenaam verrast door de film: de casting was prima en de film had het hart op de juiste plaats en zelfs enkele vermakelijke scènes. Doorgaans niet echt het soort film voor mij, maar ik heb me tenminste niet verveeld.