dinsdag, juni 12, 2007

A Scanner Darkly ***1/2

Regie: Richard Linklater (2006)


Omdat ik ‘Waking Life’ nogal vond tegenvallen en ik sowieso geen liefhebber ben van animatie, had ik zo mijn twijfels bij ‘A Scanner Darkly’, maar omdat Linklater altijd interessant is hoop ik dan het beste. En het viel me alleszins mee, ik vond het zelfs een vrij aardige film. Het paranoïde en schizofrene sfeertje dat ik direct met de verhalen van Philip K. Dick associeer was zeer goed in de film terug te vinden. Daarnaast kon ik de humor bijzonder waarderen, vooral de constante, door drugs beïnvloede paranoïde prietpraat vond ik hilarisch, waarbij vooral de casting van Robert Downey Jr. een sublieme zet was – hij is sowieso een favoriet acteur van me. Toch bekroop me na afloop een wat onbevredigd gevoel, ik miste iets, maar weet niet goed wat. Ik had dit vermoedelijk toch graag gewoon in live action gezien, ik snap nooit zo goed wat dit soort animatie bijdraagt aan het geheel.

Labels: