dinsdag, oktober 17, 2006

Ober ****

Regie: Alex van Warmerdam (2006)

Eindelijk deze maar eens gezien en hij valt zeker niet tegen, integendeel. Het basisbeginsel is zeer origineel en hoewel ik bij vlagen vond dat het beter uitgewerkt had kunnen worden, was er nog steeds voldoende te beleven. Ik heb letterlijk enkele malen blauw van het lachen gelegen en dat doe ik echt niet vaak in de bioscoop, hoewel er ook delen van de film waren die wellicht iets meer grappen hadden kunnen hebben. Aan de andere kant heb ik liever enkele ijzersterke grappen dan een heleboel flauwe grappen. Verder vond ik het erg leuk dat de film allerlei genres lustig door elkaar heen gebruikte, iets dat je bij Van Warmerdam uiteraard vaker ziet. Ik vind het zeker niet de beste film die ik van hem gezien heb tot op heden, maar dit is een film die een waardige bijdrage aan zijn oeuvre vormt en Nederland mag met recht trots zijn op een auteur als Alex van Warmerdam. Gaat dit zien mensen.

Labels: