maandag, augustus 14, 2006

La Tarantola dal ventre nero ****

Paolo Cavara (1971)

Van alle kanten horde ik dat dit een van de beste films uit het giallo genre was en wellicht dat daarmee mijn verwachtingen te hoog gespannen waren en ik nog meer van de film verwacht had. Dat gezegd hebbende vond ik eigenlijk ook bijzonder weinig mis met deze film, dus wat lul ik? Ik vond het gewoon een zeer sterke film. Sommige moordscènes vond ik echter wat kort en afgeraffeld, dan zie ik toch liever een Argento achter de camera en het scenario leek hier en daar wat steken te laten vallen. Maar verder verveelt de film werkelijk geen moment, bevat het enkele echt sterke scènes, is het prettig gefilmd, zit het vol met mooie vrouwen en is de muziek van Ennio Morricone van topniveau. Kortom, alles wat het genre nodig heeft en zeker een hele sterke giallo film. Die stomme verwachtingen toch altijd…

Labels: