maandag, augustus 14, 2006

Capote ***

Regie: Bennett Miller (2005)

Ik was nogal teleurgesteld door deze film die wat mij betreft alle ophef niet waard is. Mijn grootste probleem met de film (buiten de visueel oersaaie stijl) lag ironisch genoeg bij de veelgeprezen performance van Philip Seymour Hoffman, normaal gesproken een van mijn favoriete acteurs. Hij zal ongetwijfeld een zeer natuurgetrouwe weerspiegeling gegeven hebben van de echte Truman Capote, maar de figuur die Hoffman hier neerzet was een zeer naar en egoïstisch persoon die mij nergens wist te bereiken, sterker nog eerder wist af te schrikken. Ook de rest van de personages bleven van bordkarton, waardoor iedere vorm van emotionele betrokkenheid volledig uitbleef en ik mezelf afvroeg waarom ik toch in vredesnaam naar de film zat te kijken. Het was werkelijk een treurig jaar voor de Oscars…